ראשי על תיקון שקע טעינה, מטענים וכל מה שביניהם

על תיקון שקע טעינה, מטענים וכל מה שביניהם

התפתחות הטכנולוגיה התמידית הביאה איתה את הניידות לכל מכשיר חשמלי כמעט, אם פעם הפעלה עם סוללות היתה שמורה לפנסים או טרנזיסטורים (מכשירי רדיו של פעם… 😉) הרי שכיום כמעט כל דבר הפך להיות חשמלי / אלקטרוני שפועל על סוללות. אנו יכולים למצא כיום מוצרים הפועלים על סוללות החל ממחשבים ניידים, מכשירי סלולאר ועד לכלי עבודה מקצועיים כגון מקדחות, דיסק חיתוך ועוד. כל המכשירים הללו פועלים על סוללות נטענות, מיכאן שיש צורך במטען. יחד עם היתרון הגדול של מכשירים ללא כבלים בא חיסרון בולט והוא לא אחר מאשר שקע הטעינה. תיקון שקע טעינה בא לתת מענה על בעיה נפוצה של כמעט כל מכשיר הפועל על סוללות נטענות. החלק הפעיל ביותר ובעל הבלאי הגבוה ביותר הוא כניסת שקע טעינה ולכן לעיתים יש צורך לבצע תיקון שקע טעינה שמפסיק לעבוד או מקצר.

לא כל אחד יכול – תיקון שקע טעינה רק במעבדה מקצועית

כפי שציינו כל מכשיר חשמלי / אלקטרוני הפועל על סוללות נטענות צריך להיות מוטען מעת לעת על מנת למלא את הסוללות. הטעינה מתבצעת דרך שקע טעינה שלמרבה הצער הינו בעל הבלאי הגבוה ביותר. לא אחת יש צורך לבצע תיקון שקע טעינה עקב תקלה. יש לא מעט סיבות שבגללן צריך תיקון שקע טעינה:

חיפזון – החיפזון מהשטן וזה נכון גם לגבי תיקון שקע טעינה, כאשר אנחנו ממהרים לחבר את המטען לסלולרי או למחשב נייד אנחנו לפעמים לא מחברים טוב או שמכניסים את תקע הטעינה הפוך או בכוח, פעולה זו גורם לשבר או ניתוק של שקע הטעינה.

משיכה – תיקון שקע טעינה יכול גם להיות בעקבות משיכה חזקה של הכבל מהמכשיר, משיכה בכוח עלולה לגרום לשבר או כיפוף של המגעים בתוך שקע הטעינה.

נפילה – אחת הסיבות שבגללה נגרמת בעיית טעינה במחשב נייד או בעיית טעינה בסלולרי היא נפילה, הכבל המחובר אל המכשיר משטרך מצד לצד, אתם או מישהו אחר עובר בהיסח הדעת ומעיף את המכשיר לרצפה, תופעה זו נפוצה למדי והיא נחשבת לגורם מספר אחד של נזקי טעינה.

רטיבות – מכיוון ששקע הטעינה הוא החיבור הישיר אל לוח האם בין אם זה טלפון סלולרי, מחשב נייד או כל מכשיר נטען אחר, כאשר נוזלים מגיעים אל שקע הטעינה הוא מתחיל ליצור קורוזיה, הקורוזיה הורסת את המגעים ואז נדרש תיקון שקע טעינה או יותר נכון להחליף את השקע בחדש.

אצל מי מבצעים תיקון שקע טעינה?

אם כבר הבנתם שיש לכם בעיית טעינה ואבחנתם שאתם צריכים תיקון שקע טעינה חשוב שתדעו למי לגשת על מנת לבצע את התיקון. יש לא מעט מעבדות שירות לתיקוני מחשבים וסלולארים ועליכם להבחין בין מעבדת אלקטרוניקה מקצועית לבין מעבדה שאינה מקצועית. כדי לבחור במעבדת אלקטרוניקה מקצועית עבור תיקון שקע טעינה חשוב שתקבלו המלצות, ותשאלו את השאלות הנכונות כגון מה הניסיון וההתמחות של אותה מעבדה. הצוות המקצועי שלנו בחברת "פי סי פארט מחשבים מתמחים בביצוע תיקונים אלקטרוניים ברמת הרכיב ומתמחים בביצוע תיקון שקע טעינה לכל מכשיר אלקטרוני.