ראשי תיקונים נפוצים במחשבי מק

תיקונים נפוצים במחשבי מק

אמנם כפי שכולנו יודעים אפל היא חברה המייצרת מוצרים בעלי איכות ללא פשרות אך לא אחת נדרש לבצע תיקון מחשבי מק בשל בעיות חומרה הנגרמות עקב בלאי או נזק. ישנם כמה סוגים נפוצים של תיקון מחשבי מק ומחשבים בכלל וביניהם: החלפת מסך, החלפת מקלדת, החלפת לוח אם, תיקון לוח אם, תיקון שקע טעינה, החלפת סוללה החלפת דיסק קשיח, שחזור מידע, תיקון מחשב שנרטב, החלפת שקעים, והחלפת כרטיס מסך. אלו הם התיקונים הנפוצים ביותר בהתאם לתקלות היום יומיות. כדי להימנע מביצוע תיקון מחשבי מק שהם גם יקרים יותר בהשוואה למותגים אחרים  יש להקפיד על מספר כללים כגון לא לאכול ולשתות ליד המחשב, שהמשטח יבש, לא להפיל את המחשב לעבוד איתו בזהירות, ובמקרה שיש כבר בעיה הכי קטנה ללכת לתיקון או להתייעץ עם אחד שמבין בתחום.

בעיות נפוצות המחייבות תיקון מחשבי מק

נכון שאפל מייצרת את המוצרים האמינים ביותר, נכון שהסיכוי לתקלה במחשב מק היא קלושה אבל ללא ספק יש תקלות, לעיתים הן פשוטות ולעיתים מורכבות.  לדוגמה מחשב מק שאינו נדלק. לאחר שניסיתם לכבות ולהדליק כמה פעמים ואתם רואים שהמחשב לא נדלק ואחרי שבדקתם שיש אספקת חשמל אמורה להידלק לכם נורת אזהרה. זהו סימן שיש תקלה במחשב וכנראה שתצטרכו להגיע אל מעבדת מחשבים שמתמחה בביצוע תיקון מחשבי מק. תקלה נפוצה אחרת היא שהמחשב קופא בזמן עבודה, גם כאן ובכל תקלה אחרת אם ראיתם שהפתרון שלה אינו מסתכם בכיבוי והדלקה מחדש מומלץ שתפנו לבעל מקצוע. בעל מקצוע לתיקון מחשבי מק חייב להיות מוכשר, מקצועי, בעל ניסיון שיודע לתקן את בעיה ולסדר אותה. לפניכם כמה גורמים שעלולים למנוע מהמחשב שלכם להידלק ותצטרכו להגיע אל מעבדת שירות:

החלפת ספק כח שרוף  – ניתן לגלות מצב זה כשהמחשב לא נטען כמו שצריך, שיש בעיות טעינה, או שהוא לא עובד בכלל, כנ"ל לגבי מחשבים שולחניים ניתן לתקן אותם על ידי החלפת מטען או ספק כח.

החלפת שקע טעינה מקצר או שבור – אם אתם שמים לב שבכל פעם שאתם מטעינים את המחשב יש קצר בבית, או שהשקע עצמו שבור ואין אפשרות להטעין את המחשב זה אומר שצריך להחליף שקע טעינה. ללא ספק תיקון מחשבי מק עם בעיות של רכיבים חייבים להתבצע במעבדה מקצועית.

החלפת  לוח אם במחשב מק – כאש הטאצ' לא עובד, המגע לא עובד, אי אפשר ללחוץ עם העכבר על המחשב או שיש מכלול של בעיות לא מוסברות יתכן כי זה סימן שיש תקלה בלוח האם וצריך להחליפו מיידית פנו למעבדת שירות מקצועית המתמחה בביצוע תיקון מחשבי מק על מנת לקבל שירות.

הוצאת נוזלים שנשפכו על מחשב מק – כאשר נשפך לכם מים על המחשב, או סביבת המחשב היתה רטובה ולא שמתם לב לכך והנחתם את המחשב, יש סיכוי גדול שהמחשב שלכם יהרס, פנו לבעל מקצוע המתמחה בהוצאת נוזלים ממחשבי מק ואל תנסו לתקן לבד כדי לא לגרום לתקלות בלתי הפיכות. 

מקבוק עם סוללה הרוסה – כאשר יש בעיות טעינה, אחוזי הטעינה משתנים בקיצוניות, או שהמחשב לא נטען, זה סימן שהסוללה סיימה את מהלך חייה, אל תתפתו לסוללות חליפיות, השתמשו רק במקור על מנת לקבל את המקסימום. 

 

איזה מחשב מק מומלץ לקנות?

כל מחשבי המק הם מהמתקדמים ביותר, בחירת המחשב צריכה להיות לפי 3 קריטריונים עיקריים: טכנולוגיה, עיצוב, מחיר. התאימו את הטכנולוגיה לצרכים שלכם, העיצוב כולל את מידת הניידות, גודל מסך וכדומה וכמובן שלבסוף התקציב מכתיב את הרכישה הסופית.