ראשי תיקון מחשב מק, מתי נצטרך אותו?

תיקון מחשב מק, מתי נצטרך אותו?

מבין כל המחשבים שיש היום בשוק ללא ספק מחשב מק נחשב לאיכותי והאמין יותר מכולם, המחשבים מבית אפל כמו יתר המוצרים שלהם הם מחשבים בעלי יכולת עבודה אינטנסיבית ורצופה. אולם כמו כל מכשיר אלקטרוני אחר גם למחשב מק יש בלאי או נזקים המחייבים ביצוע תיקון מחשב מק, אך כאן חשוב לציין כי תיקון מחשב מק צריך ואפילו חייב להתבצע על ידי מומחים שיש להם ידע ויכולת תיקון, אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם עם מחשב יותר תקול ממה שהתחלתם. 

שלא יבלבלו אתכם, ריכוז תקלות במחשבי מק

על מנת שלא תתבלבלו ועל מנת להקל עליכם לאבחן את התקלה שיש לכם ריכזנו עבורכם מספר תקלות נפוצות, קחו בחשבון כי תמיד מומלץ לבצע תיקון מחשב מק במעבדה מקצועית. כאמור ישנם המון סוגי תיקונים למחשב מק, ריכזנו עבורכם את התיקונים הכי נפוצים בשנים האחרונות:

  • סוללה מתרוקנת מהר במחשב נייד מק – אחת התופעות המוכרות היא סוללה מתרוקנת מהר. לכל מחשב מק יש סוללה שונה בהתאם לדגם. כדי לשמור על הסוללה לאורך זמן אין לתת לה להגיע למצב שהיא התרוקנה לגמרי. במקרה שהסוללה מתקלקלת יש להגיע אל מעבדת שירות vמתמחה בביצוע תיקון מחשב מק והחליף לסוג של הסוללה שמתאים. קחו בחשבון כי סוללה חליפית פשוטה וזולה יותר אך היא לרוב לא מתפקדת כמו שצריך. 
  • החלפת מסך שבור מחשב מק – שבר במסך אינו מאפשר המשך עבודה, הוא מתאפיין בפסים על המסך או כתם מתפשט ומסתיר את התצוגה (להבדיל בסוללה תקולה), לכן אם נשבר המסך תצטרכו להגיע אל מעבדה לצורך תיקון מחשב מק. 
  • רמקולים מרעישים מחשב מק – תופעת צרימה או רעשים ברמקולים נובעת מאין ספור סיבות, לא אחת הרעש מפריע למהלך העבודה על המחשב. במקרה של שמיעת קול צורם מהמחשב או רעשים ורחשים כדי שתגיעו אל המעבדה לצורך בדיקה ותיקון.
  • משטח עכבר לא עובד – משטח עכבר מאפשר לנו להניע את המצביע אך לא אחת ברגע שהוא נהרס אנו ממהרים להחליף  לעכבר חיצוני שמתחבר בצורה קווית או אלחוטית. פתרון החלפת העכבר אולי חוסך לנו עלויות תיקון מחשב מק אך ללא ספק מוריד את נוחות העבודה שלנו.
  • רעשים / התחממות / איטיות מחשב מק – לפעמים אנו מבחינים במחשב שעובד לאט יותר או מתחמם יתר על המידה. אלו תופעות שיכולות לנבוע מאבק שהמחשב שואב אוויר לקירור וגם אבק וזה מה שגורם להתחממות יתר ומונע מהמאוורר להסתובב. חלקיקי לכלוך הנצברים בפתחי האוורור ועל מאוורר המעבד גורמים לבעיות ולנזקים. מומלץ להגיע אל מעבדת מחשבים המתמחה בביצוע תיקון מחשב מק על מנת לנקות את הלכלוך והאבק. 

חשוב לזכור, תיקון מחשב מק עושים אצל מומחים

תמיד מחשבי מק נחשבו לעוף מוזר, הם יפים יותר, איכותיים יותר וללא ספק עמידים יותר אך גם למשבי מק יש תקלות ובעיות ואם אתם צריכים תיקון מחשב מק כדאי שלא תתפשרו ותגיעו אל מעבדת מחשבים מומחית שיש לה את היכולת והידע בפתרון תקלות למחשבי מק. הסיבה היא שאם תלכו לחובבנים או לכאלו שרק מתיימרים להיות טכנאי מק אתם עלולים למצוא את עצמכם עם מחשב תקול עוד יותר ממה שהתחלתם, תיקון מחשב מק מחייב ידע, מקצועיות וניסיון.