ראשי תיקון מחשבים ללא מגע יד אדם

תיקון מחשבים ללא מגע יד אדם

נכון, הכותרת אולי נשמעת בדיונית ועתידנית כאחד אך אני מבטיח שאין הכוונה לאיזה רובוט שמתקן מחשבים אלא תיקון מחשבים מרחוק, זאת על ידי השתלטות על המחשב המקולקל מרחוק. עידן האינטרנט הביא איתו קידמה פורצת גבולות בתחומים רבים, על אחת כמה וכמה בתחום מתן השירותים מרחוק. תיקון מחשבים מרחוק הפך להיות נפוץ מאוד בעידן האינטרנט ומאפשר לבצע מגוון פעולות ללא מגע יד אדם. התחברות של טכנאי ממחשב אחד לאחר על מנת לתת שירות עד לפני שנים לא רבות היה בגדר בלתי נתפס אולם כיום יש מגוון תוכנות השתלטות שבעזרתם ניתן לבצע את הפעולות הנדרשות. יש לכך יתרונות רבים והראשון שבהם הוא שזמן מתן המענה לטיפול בבעיות או תקלות קצר משמעותית.

מהי השתלטות על מחשב מרחוק?

במשפט קצר מחשב אחד מתחבר למחשב אחר דרך רשת מקומית או רשת האינטרנט כאשר מחשב אחד שולט והשני נשלט. נשאלת השאלה איך זה עובד בפועל ומה הסכנות הטמונות בהתחברות שכזו לצורך תיקון מחשבים? למעשה על מנת לאפשר השתלטות על מחשב חייב להיות אישור לכך, האישור ניתן על ידי המחשב הנשלט למחשב השולט. יש 3 תנאים הכרחיים שחייבים להתקין על מנת לאפשר תיקון מחשבים מרחוק, הראשון הוא ששני המחשבים יהיו מחוברים לרשת במחשבים תחת רשת מקומית לא חייבת להיות גישת אינטרנט אלא אינטראנט, אולם מחשבים הנמצאים מרוחקים זה מזה חיבור מתבצע על ידי יכולת גישה לאינטרנט. התנאי השני הוא שהמחשב הנשלט יהי העם מערכת הפעלה פעילה, לא מחייב תקינה אולם שתהיה יכולת להפעיל ולאשר את ההתחברות מרחוק. התנאי השלישי הוא הימצאות תוכנת השתלטות על המחשבים. יחד עם זאת גם אם כל התנאים האלו מתקיימים עדיין לא ניתן יהיה להתחבר כל עוד המחשב הנשלט מאשר את ההתחברות.

הבטיחות של תיקון מחשבים מרחוק

כאמור על מנת לקבל שירות של תיקון מחשבים מרחוק יש צורך בתוכנת התחברות או השתלטות מרחוק. השאלה הנשאלת היא עד כמה בטוח לתת למישהו להתחבר אלינו מרחוק אל המחשב שלנו ומה צריך לעשות על מנת להגן על המידע שלנו? ראשית דבר אנחנו חייבים לזכור כי ברגע שיש גישה אל המחשב שלנו מקרוב, מרחוק או בכל דרך אחרת המידע שלנו חשוף ועל כן אל לנו לתת למי שאינו מוכר לנו או שאנחנו לא בוטחים בו גישה מרחוק אל המחשב שלנו. יחד עם זאת אם בכל זאת אתם צריכים תיקון מחשב מרחוק כדאי שתבחרו תוכנות השתלטות מהימנות ומוכרות שיש להם את האבטחה המקסימלית בעת ההתחברות. חשוב לזכור שיש חסרונות בשירות הזה שהבולט בהם הוא שאם יש לכם בעיית חומרה או חוסר יכולת להתחבר אל האינטרנט הרי שלא יהיה ניתן להתחבר אליכם מרחוק. חיסרון נוסף הוא שאם התקלה שלכם היא תקלת חומרה הרי שטכנאי מחשבים יצטרך להגיע אליכם לצורך התיקון מכיוון שחומרה לא ניתן לתקן מרחוק.