ראשי על מעבדות מחשבים וקצת יותר

על מעבדות מחשבים וקצת יותר

העולם שלנו צועד קדימה ואיתו כמעט כל תחום בחיינו, אחד התחומים שמתעדכן ללא הרף הוא עולם המחשבים. כאשר חושבים שאין עוד מה לפתח ולשדרג יוצא דבר חדש בתחום המחשבים. המחשבים הפכו להיות חלק מהחיים שלנו ממש כמו עוד איבר בגוף, בדומה לאברי הגוף אם יש בעיה או תקלה אי אפשר להמשיך הלאה ולכן יש צורך לקחת את המחשב אל קופת החולים – כלומר אל מעבדת מחשבים. להבדיל מההגעה אל קופת החולים תיקון מחשב לא חייב להיות במעבה אלא הטכנאי יכול להגיע אלינו אולם לא תמיד אפשר לטפל בבעיות והגעה אל מעבדת מחשבים הופכת להיות יתרון. בדרך כלל כאשר הבעיה במחשב היא היא בעיית תוכנה תעדיפו שהטכנאי יגיע אליכם ואם הבעיה היא בעיית חומרה מראש עדיף שהמחשב ייבדק במעבדת מחשבים.

 

מה זו בעצם מעבדת מחשבים? ואיך תדעו שהיא באמת מקצועית?

כפי שציינו טיפול במחשב ניתן לביצוע ב 2 אופנים, במעבדת מחשבים או להזמין טכנאי אליכם לצורך טיפול ותיקון אולם תמיד יש יתרון בהגעה אל המעבדה. היתרון בא לידי ביטוי בכך שכל בעיה ניתנת לפתרון בין אם היא בעיית תוכנה או חומרה. מעבדת מחשבים מכילה את כל כלי העבודה והחלפים הנדרשים לצורך תיקון המחשב שלכם, בנוסף על כלי העבודה יש חלפים וחלקים המשמשים לצורך תיקון או שדרוג המחשב. במעבדה יושבים טכנאים בעלי הכשרה מקצועית שבוחנים ומתקנים את המחשב. כאשר אתם ניגשים למעבדת מחשבים אתם צריכים לוודא כי אכן הטכנאים בעלי ידע ומקצועיות לטפל בתקלה שלכם. לעיתים תקלת המחשב נובעת מוירוס או בעיות תוכנה אחרות, כאן נמדדת מקצועיותו של הטכנאי ביכולתו למצא את התקלה ולפתרה. על מנת לוודא שאכן מעבדת מחשבים שאתם ניגשים אליה באמת מקצועית ולא תגרום לכם יותר נזק מתועלת עליכם לבדוק כמה דברים:

מוניטין – את המוניטין מרוויחים, לא קונים אותו ואם מעבדת מחשבים בעלת מוניטין סביר להניח שהוא בא בזכות עבודה מקצועית ולקוחות מרוצים.

ניסיון – בדרך כלל למעבדה עם מוניטין מעידה על ניסיון והניסיון מעיד על מקצועיות. ככל שהמעבדה מקצועית יותר ובעלת ניסיון רב יותר כך תחומי היכולת שלה למתן פתרונות גבוה יותר.

הכשרה – חאפרים לא חסר, חלקם טובים וחלקם טובים פחות אבל אם אתם באמת צריכים שירות טוב למחשב שלכם אל תתפשרו על טכנאי ללא הכשרה. ההכשרה היא ההוכחה שיש ידע ויכולת לביצוע התיקון הנדרש.

הצעת מחיר – לא למהר ולתקן, קבלו הצעת מחיר לפני שאתם מתקנים את המחשב על מנת שתוכלו לבחון את כדאיות התיקון, יש מקרים בהם תיקון מסך שבור יתברר לכם כלא כדאי מבחינת העלויות מול רכישת חדש.

חלפים – לרוב קיימים חלפים מקוריים ותחליפיים ההמלצה הגורפת היא להשתמש בחלפים מקוריים על מנת לחסוך בעיות עתידיות. לעיתים חלפים לא מקוריים יכולים לתת מענה מצוין מבחינת המחיר והתמורה. לכן חשוב שתגיעו אל מעבדת מחשבים מקצועית דייה שתדע באילו חלקים להשתמש.

אחריות – חשוב שעל כל תיקון תהיה אחריות, מעבדת מחשבים מקצועית תמיד תיתן אחריות על השירות שנתנה. 

מה לבחור? טכנאי או מעבדת מחשבים?

על השאלה הזו תוכלו לענות רק לאחר שאבחנתם את הבעיה. אם במחשב יש בעיית תוכנה סביר להניח כי הזמנת טכנאי הביתה תחסוך מכם פירוק והרכבה של המחשב אולם אם יש בעיית חומרה לדוגמה המחשב לא נדלק אין טעם להזמין טכנאי מכיוון שיש סיכוי גבוה שהבעיה היא בעיית חומרה.