ראשי כל מה שרציתם לדעת על תיקון טאבלטים

כל מה שרציתם לדעת על תיקון טאבלטים

הטאבלט הפך להיות ידידו הטוב של האדם, אנו יכולים לראות טאבלטים כמעט בכל מקום ובכל תחום, החל מסטודנטים שמשתמשים בו לצורכי לימוד, כתיבה והקלטה, נהגי מוניות שמנווטים בעזרתו בדרכים ואפילו במסעדות הטאבלטים הפכו להיות תפריט דיגיטלי חכם ונוח לשימוש ועדכון. יחד עם זאת לא אחת נדרש תיקון טאבלטים בעקבות קלקולים, בלאי או נזקים שנגרמים עקב נפילה או שימוש לא סביר. ברוב המקרים ניתן לקחת את הטאבלט אל מעבדת אלקטרוניקה לצורך תיקון. על מנת שלא תתבלבלו ועל מנת לשפוך קצת יותר אור בנושא תיקון טאבלטים הבאנו לפניכם את התקלות הנפוצות.

על תקלות ודרכי פתרון בטאבלטים

כפי שאמרנו מצד אחד הטאבלטים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מחיינו ויחד עם זאת עדיין המכשיר עלול להתקלקל במידה שנצטרך מעבדת שירות המתמחה בביצוע תיקון טאבלטים. על מנת להקל עליכם בהבנת התקלות השונות ועל מנת שתוכלו אולי למנוע חלק מהן ריכזנו רשימת תקלות נפוצות:

שקע טעינה לטאבלט

התקלה הנפוצה ביותר בכל מכשיר אלקטרוני שיש לו סוללה נטענת ונדרש מטען להטעינה. הבעיה היא שכניסת המטען היא הבעייתית ביותר ובעלת הבלאי הגבוה ביותר, לרוב תופעות הלוואי של תקלה מאופיינות בכך שהמכשיר אינו נטען, מתחמם ואפילו עלול להיווצר קצר. תיקון טאבלטים הנפוץ ביותר הוא תיקון שקע טעינה אשר מתבצע במעבדת אלקטרוניקה.

מסך מגע לטאבלט

מיד אחרי שקע הטעינה בא המסך, החלק הרגיש ואולי הרגיש ביותר הו מסך של טאבלט, כל נפילה, זעזוע או מכה יכולים לגרום נזק למסך. לרוב נזקים במסך מאופיינים בסריטות, שברים, סדקים או נזילת ה LCD (אותו כתם שחור) לעיתים אף תראו פסים צבעוניים לאורך המסך, כל אחת מתקלות אלו ניתנות לתיקון באופן שונה, כאשר תיקון טאבלט צריך ומומלץ שיתבצע במעבדה מקצועית.

סוללה לטאבלט

בכל מכשירי הטאבלט יש סוללה נטענת, לסוללות אלו 2 תקלות עיקריות, או שתם אורך חייה סוללה או הלוח האלקטרוני האחראי על הטעינה נפגם, בכל אחד מהמקרים כדאי שטכנאי מקצועי יבדוק את התקלה, לעיתים הפתרון פשוט בהרבה מאשר רכישת סוללה חדשה.

לוח אם לטאבלט

הרכיב הראשי שעליו מורכבים רכיבי האלקטרוניקה ואליו מחוברים המסך, הרמקולים, הסוללה ושאר הדברים האחרים לעיתים הלוח נפגע עקב מכה או נפילה, נוזלים או התחממות יתר (אם משאירים את הטאבלט בשמש), מומלץ להגיע למעבדה המתמחה בביצוע תיקון טאבלטים מקצועית לצורך התיקון.

שדרוג מערכת הפעלה לטאבלט

מערכות הפעלה מתעדכנות מעת לעת על מנת שהטאבלט יתאים לאפליקציות ומכשירים שונים שמתחברים אליו. במידה ויש לכם אפשרות לשדרוג אוטומטי על ידי מערכת ההפעלה הקיימת מומלץ שתעשו זאת אולם אם אין לכם אפשרות כזו כדאי שמומחה יבצע את השדרוג ולא אתם על מנת למנוע תקלות ובעיות שעלולות לצוץ לאחר שדרוג לקוי.

לסיכום, תיקון טאבלטים

צריך להתבצע בצורה מיומנת על ידי מעבדת מחשבים או מעבדת אלקטרוניקה, מומלץ לא לנסות לתקן לבד על מנת למנוע תקלות או הרס של הטאבלט.