ראשי הכל על החלפת לוח אם למחשב נייד ויותר מכך

הכל על החלפת לוח אם למחשב נייד ויותר מכך

ללא ספק המחשבים שינו את חיינו כמעט בכל תחום קיים מחשב שעושה מיליוני פעולות בבת אחת רק כדי ליצור לנו מהלך חיים נוח ואיכותי יותר. כל המחשבים מופעלים על ידי מעגלים אלקטרוניים וכמו כל דבר גם להם יש תקלות שונות שחלקם נובעות מבלאי וחלקם עקב בעיות חשמל, רטיבות ועוד. מבין הרכיבים או החלקים שנפגעים גם לוח האם עלול להינזק. החלפת לוח אם למחשב נייד מתבצעת בעקבות נזקים שנגרמים ללוח ושלא ניתן לתקן אותם או שהתיקון שלהם עלול לעלות יקר יותר מאשר הלוח כולו. החלפת הלוח חייבת להתבצע על ידי בעל מקצוע מיומן וההמלצה הגורפת היא לגשת אל מעבדת אלקטרוניקה שמתמחה בתיקונים של לוחות אם.

 

הגורמים לתקלות בלוח אם של מחשב נייד

כאמור ברוב המקרים כאשר יש בעיה בלוח אם של מחשב נייד לא ממהרים להחליפו אלא מנסים לתקן, אולם לא אחת נדרשת החלפת לוח אם למחשב נייד מכיוון שהנזק או הקלקול הוא רציני. יש סיבות רבות שיגרמו ללוח להיהרס באופן חסר תקנה וסיבות רבות יותר הניתנות לתיקון במעבדת אלקטרוניקה:

  • שבר של שקעים / מחברים – שבר באחת המגעים עלול לגרום לבעיות למשל שקע טעינה ימנע מהמחשב להיטען, שבר בכניסת USB תמנע מהמחשב לעבוד כראוי, לעיתים בעיות אלו עלולות לגרום לנזק גבוה יותר מאשר רק בעיית חיבור, המגע שהתנתק עלול לגרום לקצר על הלוח ולשרוף אותו.
  • מים וקורוזיה – מבין כל התקלות הנפוצות ביותר בעולם המחשבים הניידים ואולי הסיבה העיקרית לביצוע החלפת לוח אם למחשב נייד היא עניין הנוזלים, המשפט הידוע "קפה על השולחן" הוא תרתי משמע קפה על השולחן. בדרך כלל כוס שתיה נשפכת על המקלדת ומחלחלת לתוך המחשב. יש מחשבים ניידים שיש להם יכולת לווסת את כיוון המנוזל הלאה מהמחשב אולם בדרך כלל אם הנוזל אינו מים עלול להיווצר נזק כמעט בלתי הפיך שיחייב אתכם להחליף את הלוח בעקבות קורוזיה שתיווצר.
  • בעיות חשמל – יש מגוון סיבות להיווצרות בעיית חשמל החל מסוללה תקולה, ספק כוח לא תקין ואפילו שגע או מגע שאינו עובד כראוי או מקצר, במקרים אלו לרוב ניתן לבצע תיקון ללוח אולם זה מחייב אתכם במעבדת אלקטרוניקה מקצועית, במקרים חמורים הלוח יוחלף.
  • בעיות אוורור – כאשר המחשב מתחמם רכיבים מתחממים וכשרכיבים מתחממים עלול להיגרם נזק עד כדי נזק לרכיבים אלקטרוניים על הלוח שאינם ניתנים לתיקון או שהתיקון שלהם אינו משתלם מבחינת עלות

החלפת לוח אם למחשב נייד – מי מחליף וכמה זמן זה לוקח?

אחרי שביצעתם בדיקות ולקחת את המחשב למעבדת מחשבים ואם כבר הגעתם למסקנה שלוח המחשב שלכם אינו תקין וההחלפה שלו משתלמת עבורכם מה שנותר הוא להבין מי מחליף וכמה זמן תיפרדו מהנייד שלכם. ראשית לא בהכרח כל מעבדת מחשבים היא גם מעבדת אלקטרוניקה, מה שאומר שגם אם אבחנו את התקלה בלוח האם לא בטוח שאותו טכנאי או מעבדה יוכלו גם לתקן, לכן בררו ראשית אם מעבדת המחשבים היא גם מעבדת אלקטרוניקה, מובטח לכם שתחסכו בעלויות התיקון. זמן התיקון אינו קבוע ולרוב תלוי בסוג התקלה, אולם חשוב לציין כי מעבדת אלקטרוניקה ומחשבים תיתן שירות מקצועי ומיומן ותבצע החלפת לוח אם למחשב נייד ביעילות, מקצועיות ומהירות רבה יותר ממעבדת מחשבים רגילה שצריכה לשלוח את הלוח לתיקון במקום אחר (מעבדת אלקטרוניקה מן הסתם). 

לסיכום חשוב לברר קודם כל אם באמת צריך להחליף לוח אם ולאחר מכן אם המעבדה שבדקה גם נותנת שירותי אלקטרוניקה לתיקון הלוח.